25 Eylül 2007 Salı

Yansıma ve Yanılsama



bu sarkiyi dinlerken yazdigim bir şiiri yolluyorum tofuya....
sitenin muzigini sağ alttan stoplayıp, play'e basıp dinleyebilirsiniz.

Yansımalar/sarkının ismi : Onsekiz

hayata karsi duruslarim
icimdekilerin yansimalaridir oysa
herkes gibi
illa sozlerle anlat diyorsan
sen hayatin neresindesin diye
hayat benden farkli birsey degil ki
anlatayım sana tutundugum kosesini ...

içimdeki topraklarda yetişen
aslında yaşadığıma dairdir..
ektiğim ne ise
biçtiğim ve beslendiğim...

Eğer bir çicek ekmişsem
Kokusuyla beslenirim...

hayatın neresi varsa
kaçırdığım
yetişmeye çalıştığım
aslında hepsi illüzyondur..

hayat benim içimden akar
ben
hayatın içinden geçerim..

her yanılsama gibi
gördüğümün sadece kendi aksim olduğunu
düşündüğümde
içimdeki nehirler durur
dinler
kendi yansımamın
göremediğim gölgesini..

gölgeler korkutur ya insanı
korktuğum
görmeye alışkın olduğum suretimdir...
asıl görmeye çalıştığımda
kendi gölgelerim..

içimde nehirler akar
ben hayatın içinden geçerim

sen hayatin neresindesin diye sorarsan
hayat benden farkli birsey degil ki
tutundugum kosesinden
anlatayım sana
yanılsama da görünen süretimi
yada içimde ki yansıma da
sureti olmayan
gölgelerimi...

Burcu / Brajeshwari

8 yorum:

selma dedi ki...

Sen güzel olunca senden yansıyan da sana yansıyan da güzel oluyor canım. Zaten bu güzel şiirde aslında bana sadece bunu anlattı. Ne kadar güzel olduğunu.

Yansımalar alıp götürüyor insanı değil mi? Şiirin de ustası oldun bak...daha güzel şeyler yansıtmak için...

Nilambara dedi ki...

Sevgili Brajeshwari, sana Selmoş'un seni tanıdığı zamanki sözlerini aktarıyorum "O çok güzel bir ruh"...
doğru gördüğünü, doğru söylediğini biliyorum çünkü çocukluğumuzdan beri çok test etme şansım oldu :)

Ruhunun tüm güzelliğini bu harika şiirine de aktarmışsın...

Tüm çeşmeleri açmayı ve içmeyi çok iyi beceren sevgili Brajeshwari'ye;

İnsan bir çeşmedir,
Bilgelerin bilgeliğidir kaynağı...
İçmek isteyene, açmasını bilene gürül gürül çağlar...
İstemeyene ise, tek bir katresi bile olmayan kuru bir çeşmedir...
nd
13.09.2007

Fatih Mika dedi ki...

Dogru sevgili Nilambara,

Biz icimizden dereler akinca seviniyoruz.

Burcunun icinden nehirler akiyor.

Dengede Reiki dedi ki...

Essiz bir siir ve sen.....

indrani dedi ki...

duygulandim. muzikle birlikte de cok ozel olmus. supersin

Subhankari dedi ki...

ne güzel olmuş şiirin brajeshwari, eline ve yüreğine sağlık...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili Burcu,
bu siiri okudukca birsey buluyorum, buldukca tekrar okuyorum. Cok begendim, siir begenme huyum olmasa da.. Ben bir siir tutkunu olarak siirleri hissetmeyi seviyorum. Taa icimde duydum yazdiklarini, belki de yakardiklarini.. cok dogru hayat bizden farkli birsey degil ki..

Adsız dedi ki...

Kimi eserler evrende zaten varlardır da havada asılı duruyorlardır biryerlerde. Evrenin bir parçası olduklarından inanılmaz dengeli ve ahenklidirler.

Bazı özel ruhlar da bu eserleri hissedip kaleme alırlar, beste yaparlar, resmini cizerler.

Bu şiirde onlardan biri bence.