23 Eylül 2007 Pazar

Fink Fink

Gunler uzamaya, havalar isinmaya basladi. Topraga, suya cemreler dustu.
Guruldeyen irmaklarin kenarlarindan,
pembe-beyaz baharlar acmis badem agaclarinin uzerinden,
nisan yagmurlarinda islanarak,
hindibag yapraklari yiyerek,
ilkbahar gunesi uzerimde,
ask nagmelerim yuregimde ben geri donuyorum.

Orta Italya’da, bir dag evinin bahcesinde kendime bir selvi sectim. Ortalikta kediler yok.

Ev sahipleri kibar insanlar, balkonlarina sakiz sardunyalari diziyorlar, gulleri buduyorlar, cit kenarlarindaki defnelere ceki duzen veriyorlar. Ben kendime bir es buldugumda bu yil burada yavrularimizi buyutecek kadar yem ve su olur mu? Etrafta bizi rahatsiz edecek insan ve hayvanlar varmi? diye arastiriyorum.

Bu bahceyi gozum tuttu.

Selvinin en uc noktasina cikip mavi basimi, yesilkuyrukustumu, demirpasi kahverengi sirtimi, gulkurusu gogusumu,siyah-beyaz kanatlarimi guneste parlatip en guzel sarkilarimi soyluyorum. Amacim bu yil da Fink Fink’in gonlunu calmak.

Ama ne zaman selvinin tepesine ciksam baska bir ispinoz gelip karsimdaki selvinin uzerine konuyor. Benim kadar guzel renkleri, benim kadar guzel nagmeleri var. Renklerimi daha fazla parlatsam o da renklerini parlatiyor. Sarkilarimi daha da guzellestirsem o da sarkilarini guzellestiriyor. Dayanamiyor uzerine saldiriyorum. O da bana saldiriyor. Ben Fink Fink’i kiskaniyorum.

Her gogus goguse karsilasmamizdan sonra Bayan Sandra’nin avucunun icinde ayiliyorum.

Bayan Sandra her sabah balkonda baygin bir ispinoz buluyor. Oksuyor kendine gelmesini sagliyor ve saliveriyor. Ama ertesi gun ispinozu baygin sekilde tekrar balkonun ortasinda buluyor.

Bayan Sandra ne oldugunu anlayamiyor. Bana telefon ediyor.

- Ne olur bana yardim et. Neden her sabah balkonda baygin bir ispinoz buluyorum.

- Teleslanma Sandra. Sadece balkonun penceresinin camlarini ayna gibi parlatma. Ispinoz ayna gibi camda kenisini gorup rakibi saniyor.

2 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

Fatih
bu anlatim tarzi cok keyifliydi.. Bazen bende agac oldugumu düsünürüm.. köklerimi hissederim..dallarimi ve yapraklarımı...manzarayi izlerim ..geceyi ve gündüzü..

Minik ispinozun dilinden bu yaziyi dinlemek gercekten cok keyifliydi..

Nilambara dedi ki...

kesinlikle aynı fikirdeyim, ben de çok keyif aldım ve sonu tam sürpriz oldu benim gibi kuş cahili biri için :)
yeni kuş hikayelerini bekliyorum Fatih, buarada kuşları ve farklılıklarını da öğrenmiş oluyoruz, harika...
artık kuş deyip geçmeyeceğim hiçbir kuşa, hep keyifle kulak kabartırdım şarkılarına, bundan sonra ayrıca saygıyla da izleyeceğim :))