23 Şubat 2007 Cuma

kitap cümleleri ile değil yürek cümleleri ile yaşamak...


Bu sabah kendimle sohbet ederken çok hoşuma giden bişey söyledim kendime...
kitap cümleleri ile değil yürek cümleleri ile konuşmak...

Sabah telaş içinde hazırlanırken, televizyondan bir bayan sanatçının sözleri önce kulağıma sonra beynime çarptı ve yüreğimi titretti. Ofise gelene kadar yol boyunca beynimde çağrışımlar yaptı.
“ben sevilecek bir insanım” diyordu ve bu sözün kulağımı tırmalamadığını farkettim. Klişe bir söz gibi değildi, kendisine onaylama yapmıyordu, yürekten ve inanarak söylüyordu bunu, kalıplaştırmadan can katarak, kelimeleri yaşatarak, sevgiyle söylüyordu.

Ve onu çok takdir ettiğimi farkettim. Çoğunluğun yaptığı gibi, kendisini sevdirmeye onaylatmaya çabalamıyor, “ya beğenilmezsem, onaylanmazsam” korkusunu ya da “sev beni sev beni” şımarıklığını yaşamıyordu. “Ben buyum ve tüm yanlışlarıma rağmen kendimi seviyorum, deneyin siz de seversiniz beni, ben sevilebilecek bir insanım, tıpkı sizler gibi” tınısı vardı sesinde.

Kendi kendime, bu kelimeler kitap kelimeleri değil yüreğinden gelen kelimeler di derken, üzülerek birkez daha farkettim ki büyük bir çoğunluk değişmek için gelişmek için çaba gösteriyor ama kitap cümlelerini ezbere söyleyerek, kalıplarını zincirlerini kırmadan, kendini esnetmeden rüzgarların önünde çatır çatır kırılarak olduğu yerde saymaya devam ediyor.

Kendini geliştirmeye çalışmak çok çok takdir edilecek bir çaba ancak yüreği hafifletmeden, zihni rahatlatmadan kısaca geçmişimizi, geçmişimizdekileri, kendimizi affetmeden, sevmeden kitap kelimelerini ezberleyip tekrarlamanın pek de faydası yok. Sert bir dalın rüzgarda kırılması gibi sert bir yürek te sürekli kırılıyor ve kırılan yüreğe onaylamalar çok da merhem olamıyor. Önce yüreğimizi, zihnimizi arındırıp esnetmemiz gerekiyor ki sert rüzgarlar geçince zedelenmeden formumuzu koruyabilelim. Onaylamalar, kitap kelimeleri ile değil yürek kelimeleri ile söylenirse hedefine ulaşıyor, işe yarıyor ve formumuzu kırılmaktan koruyarak daha da sağlamlaştırıyor.

Kitap cümleleri ile değil yürek cümleleri ile yaşamaya...
“Ben sevilecek bir insanım, tıpkı sizler gibi.”

1 yorum:

Dengede Reiki dedi ki...

Nilambaracigim sana tamamen katiliyorum - yurekten gelmesi cok onemli.....