29 Temmuz 2008 Salı

Tatile Giderken


Birilerimiz coktan tatilden dondu, ama benim gibi ( yarin) hala gidecek olanlariniz vardir. Giderken yasayan duzenimizin yasamini devam ettirmek her zaman kolay olmuyor. Bu yasayan duzenimizin icinde evdeki kuslarimiz, kedilerimiz ve ciceklerimiz var. Kuslarin uzun sure evde sag salim kalmalarini saglayan sistemlerim de var. Fakat bugun her evde olan bitkilerin tatil suresince sag kalmasini saglayan su sisteminden bahsedecegim.

Bu sistem balkon dahil butun alanlardaki cicekler icin uygulanabilir. Gerekli malzeme sadece elbise torbalarina benzeyen sefaf plastik torba. Torbanin buyuklugune gore icine birden fazla saksi koyabilirsiniz.

Bu sistem bitkinin bulundugu ortamdaki suyu kaybetmemesi uzerine kurulmustur. Buharlasan su torbanin uzerinde tekrar kati su haline gelip torbanin dibine inmekte ve toprak tarfindan emilmektedir.

Iyice suladiginiz cicegin saksisini naylon torbanin icine yerlestirin. Torbali saksiyi saksi altliginin uzerine koyun ( saksi altligi hicbir zaman torbanin icinde olmamali. Cunku buharlasip geri donen su saksi altliginin disinda kalip bitki tarafindan tekrar kullanilamiyor.)

Naylon torbanin orta kisimlarina bir cm. kare capinda uc-dort delik acin. ( Bu delikler bitkinin hava almasini sagliyor ve icerde mantarlarin olusmasina engel oluyor.)

Eger bitkinin kendisi naylon torbayi dik tutamiyor ise, torbayi ust kismindan bir yere baglayin.

Bitkilerinizin (balkonda ise) gunesi dogrudan almasini engellemek icin golge yapacak hasir ve benzeri malzemeler kullanin.

Bu su sistemi ile cicekleriniz iki-uc hafta sorunsuz yasayacaklardir. Benim bes hafta yasattigim ciceklerim dahi oldu. Yukaridaki fotograflar uc haftalik bir tatil donusunden sonra cekilmislerdir.

Fatih Mika 29 Temmuz 2008 Roma

3 yorum:

Fatih Mika dedi ki...

Yukarida ortadaki fotograf (bugun cekildi) 15 gun icin balkonda kalmak icin hazirlanmis zeytin agacina aittir.

Yasemin dedi ki...

Sevgili Fatih, ben de yarin uc haftaligina gidiyorum ve ciceklerim ne olacak diye dusunuyordum. Simdi hemen ciceklerimi naylonlamaya basliyorum. Deneyimini bizlerle paylastigin icin tesekkurler!

7zeytin dedi ki...

Fatih hocam,
sen acayipsin,
bence sen buraya gelmelisin.
Ve ben seni ağırlamalıyım.
Bir zeytin ağacı altında dalından kopardığımız hurmaları
yerken ve gülerken ve bir yudum rakı içerken...
Sen anlatacaksın ben dinleyeceğim ve sen beni ben de seni sarhoş edeceğiz...
Zeytinin altında buluşacağız bir gün...
BİR DAHA Kİ SEFERE bile olsa seni bekleyeceğim...
o.