24 Temmuz 2008 Perşembe

Sevgili Gülçin, izninle...

Sevgili Gülçin,
AŞKA DAİR isimli blogundaki bu yazını tesadüfen gördüm, çok da hoşuma gitti... Bu güzel yazın TOFU Grup'da paylaşmalı, gönlüm el vermedi bırakıp geçmeye...
İzninle, buraya taşıyorum, umarım sence sakıncası yoktur... :)
Sevgilerimle,
Nilambara
*
*************************************
*
OYLECE KALDI
*
Kursat Basar’in kitaplarinin hepsini okudum. Ilk kitabini okudugum gun asik oldum. Tv de program yapmaya basladiginda yillar once cok mutlu olmustum. Bir siklik vardir bir farklilik. Davranislarinda, ,konusurken sectigi kelimelerde,ifadesinde. Aski cok guzel anlatir,asik erkegi cok guzel tanimlar,kadina soylenecek ask sozlerini cok guzel secer. Tabii yazar olmanin getirdigi avantaslari var bunda ama hepsi o degil. Baska seyler var onda beni etkileyen.Tarifi zor. Son kitabini bulabilmek icin dolasirken internette Emin Colasan’in son kitabina rastladim.Encok satanlarin basinda. Maalesef ben istedigim kitabi bulamadim ama Colasan’in kitabini gorunce Hurriyetten atildigini anladim.Secimlerden sonra gazete okumuyorum ama O’nu daha once atmislar.ne kotu. Boylece secimlerden once de gazete okumadigim cikti ortaya. Basta Mehtap olmak uzere uyarildim, Heryerde soyleme cahilligin ortaya…Her insan baska bir renk getirir aslinda oldugu ortama. Hep gri giyinen insanlar toplulugunu dusunun ne ruhsuz olur degil mi??Uzuldum.Ama en cokta koktum.
*
Son zamanlarda her Tofu’yu acisimda birinci yilimiza yaklasiyoruz yazisini gordukce kalbimde sikismalar basladi. Yazi yazmak lazim.
Berrin arada soruyor niye yazmiyorsun? .
Mehtap soruyor napiyorsun??
Valla hic.
Oyle degil tabii.
*
Taaaaa eskilere gidersek Betul’un panolara konulan guzel kiz resimlerinden sonra kafam karisti. Burda panolarda birden yakisikli erkekleri gormeye basladim.Estetik cerrahlar kendi reklamlarini kendi fotograflariyla yapiyor. Hepsi cok bakimli ,hepsi cok sik, hepsi cok yakisikli,hepsi cok guvenilir gibi. Zor is.Yazsam diye hazirlandim. Oyle kaldi.
*
Derken Nilambara’nin kaktusleri derken,Fatih’in yolda gorup opup basima gotururum hemen dikerim dedigi sardunyalar, obur cicekleri, Hemen ciceklerimi cektim bahcede .hepsini baska renk dikmistim.Hepsi oyle guzel actiki. Babamin cicek sevgisini annemin bunu atalim derken babamin olur diyip hemen baska saksilara dikisi evde saksi azaltmak icin cabalayan anneme karsi babamin saksilarinin dogurdugu ucuzleri besizleri yazsam dedim oylece kaldi.
*
Italya’da yasayip Amerikan sinamasina giden birde disarida oturacak yer yok diye sikayet eden Mehtap. Italya’da Italyan sinemasina gidilir. O gittigin gercek Amerkan sinemasi olsa degil koltuk, acilir kapanir yatak olanini koyarlar birde eline tereyagli popcornla large coke verirler insanlar rahat etsin bir daha ki sefere yine gelsin diye. Cok yazmak istedim. Oylece kaldi.
*
Derken su tafik yazilari. Hem uzucu hem sikintili. Benim de kendime gore sikintilarim var burda .Trafik isigi olmayan yerlere geldigimde her seferinde kim onden gecicek diye verdigim mucadele. Herkes yolu birbirine ikram ediyor. Nolur once siz buyrun.,olmaz valla siz ince geldiniz,siz gecin. Birkac dakka suren bakismalar. Her sabah ayni dert. Bir gun desem bizim memlekette sofor dedigin takar vitese basar gaza trafikte kibarligin luzumu yok annadin mi. Yaziyim dedim.Yazamadim.
*
Sonra Berrin’in Ilahi Tatlari. Bakarmisiniz su tariflerin guzelligine,su ikramin sikligina. En az 50 kisinin yorum yazmasi gerekir oraya. Arkadasim diye degil ama ne sululuk var ne luzumsuz laf. Anlayan anlar. Uyanin blogcular,uyanin yorumcular diyim dedim. Oylece kaldi.Sonra cok uzun yazilar zor okunuyor diyen birinin birden cok uzun yazilar yazmaya baslamasi banada okudun mu ha okudun mu diye sormasi. Hatirlatsam dedim eskileri. Yazamadim. Oylece kaldi.Sonra biraz ask tan bahsetmek istedim. Oturup ask siirleri okudum. Cekimler yaptim kendi kendime evde.Tofu’ya gondermeye calistim. Basaramadim. Editorun sen ya bana yolla ya you tube dedigini duymamazliktan geldim. Offf basaramadim iste dedim. Oylece kaldi.Liste daha uzun. Her yaziyi okuduktan sonra iste hep cinlikler gelmeye basladi dilimim ucuna. Yazsam bir turlu yazmasam icimde bir sikinti. Herseye muhalefet olmaya calisiyorum.Hep komik yorumlar yazmak istiyorum .Yazmasam daha iyi dedim. Ama icimdeki sikinti gittikce buyumeye basladi Tofu’ nun yildonumu yaklastikca.
*
Ya dedim. Simdi bunlar beni nasil aldilarsa birinci yil serefine atarlarmi blogtan. Bak Colasan’in gozunun yasina bakmamislar . Baska tanidigim blogta yok ortada kalirim.Ama atmadilar. Cok mutluyum.Ve bir gun birinci yil yazisini ve fotograflari gordum.Baktim guzel gorunuyorum. Ben bu fotograflarin icinde olmasaydim nasil ic cekerdim ufff su gruba bak diye dusundum. Yaz artik Gulcin dedim yaz. Anladim ki bu ise ASKLA sikica sarilmak lazim. YASASIN ASK YASASIN TOFU
*
December’o7

4 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

duygulandım :)

Nilambara dedi ki...

bence TOFU büyük bir özlem çekiyor... hem kurucu-editörünü hem de tüm yazarlarını gerçekten özlüyor... :)

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Ne hos bir supriz oldu bu boyle.. Gulcin'cigim.. Ironi boyle keyifle yazilinca keyifle okunuyor. Bence daha da sik yazmalisin..

berrin dedi ki...

seninle aynı fikirdeyim nilambara
gülçin yazmalı - nilambara yazmalı -editör mutlaka yazmalı diğer tofugrup üyeleri sizlerde yazmalısınız..çiğdem de yazmalı
meraklanmayın ben akla zarar yazılarıma devam ederim...bu nasıl çelişki kimse yazı yazmıyor
okur ikiye katladı...
ozan sen nerelerdesin ?
şu sıcak havada - denizle - suyla alakalı yazı olsa süper olurdu...