18 Temmuz 2007 Çarşamba

om shanti shanti shanti




program cok yogun. ve harika geciyor. ne kadar hazirmisim buna. herkes teker teker hasta oldu, bazilari kusmakla basladi, bazilari karin agrilardan kalkamadilar, bazilari tuvaletten cikamadilar... nefes egsersizlerde icimde bir bunalim oluyordu ki vucudumdan cikayim de kurtulayim gibi hislere kapiliyordum ama bir sembol onume koyunca sakinlesiyordum. ilk haftam guzel gecti ve cok sey ogrenmis oldum. 2 tane oda arkadasim var ve biri bir italyan hanim ve fazla dert konusan biri. agresif de olabiliyor. baglanma huyu yuksekti ve kendime donup baktigimda onda kendimi gordum ve butun gun onun benim hayatimda ne alacagimi dusundum. uzun uzun oturup konusunca ikimizde rahatladik. 1 hafta da herkes cok degisti. gandharji- kurs koordinator'le konusuyorduk ve nefes meditasyon egsersizler ne kadar temizledigini konusttuk. bu temizligin faydalari ilk davranislarda gorulmesi kolay dedi. italyan oda arkadasimiz daha iyi simdi. surekli kendi lafini giriyor ama daha az :) bendeki degisiklikler enteresan. asanalarda daha rahatim ve icimdeki konusmalar daha az. ruyalarim cok heyecan dolu. gandhar'a ruyami anlattim, yilan gordum dedim ve bir kac gecedir yilan goruyorum. "spriritual initiation" bu dedi. haaarika dedim. haziriiiiim dedim.

*
yagmur'a gelince deli gibi. nasil anlatayim surekli yagmur yagabilir mi? evet yagabilir. her 10 dakikada bir deli gibi yagmur yagiyor. sivri sinekler azaliyor. ayaklarimda kirmizi kirmizi noktalar var ama kasiyacak zaman bile yok! bu hafta asana sinavimiz var, gelecek hafta ders nasil verilir egitimi var sonra da daha zor asanalara gececegiz. dun anatomi sinavimiz vardi. sure namaskar sonunda 108 tur yapacagiz... evet yapacagim ama 30 dan sonra zaten hareket yaptigini da fark etmiyorsun galiba. baska bir yerde oluyorum...
*
yoga nidra'da 30 dakikalik meditasyon'da 3 saatlik uyku uyumussun gibi oluyor ki bu gercekten oldu bana. derste uykudan bitiyordum saat 0500 te kalk filan zorlanmistim. yoga nidra'dan sonra bomba gibiydim.
*
burda amerikali cok ve amerikali gibi degiller. ben sansliyim bu konularda galiba. amerikali arkadaslarim hep alternative oluyorlar. portegizli cift var ve izole etmis durumdalar. ingilizler var. bir amerikali kiz acayip sevdim onu, 2 senedir dunya baris turunda. turkiye'ye de geliyor. ne hos degil mi? ne hikayeler var. ama herkes bir paylasim modta.

*
ozledim herkesi. aksamlari yattigimda dusunme sansim oluyor. ashram arkasindaki daga ciktik bir oglen vakti, onumden bir yilan gecti, yagmur felaket yagmaya basladi ve yurumeye devam ettik. muhtesem bir duyguydu. gandhar duyunca "erkek cocugun olacak" dedi. gulmeye basladim. tamam dedim bundan sonra herseyi gandhar'a soracagim.

*
her carsamba gunu tatil gunumuz. bir kac arkadasla kahve ictik. dili bilmek cok avantajli. sok oluyorlar burda. ama soklari da baya az, yani yuz ifade `ha hindi biliyormus' seklinde ve hemen devam ediyorlar. bana fazla soru gelmiyor. hemen bunu kabul ediyorlar. hindistan pakistan'dan cok degisik. rahatlar. burda sanki herkesin bogaz chakrasi acik, hersey dogru zamanda oluyor ve bunu herkes inaniyor. benim ogrenecegim cok sey var daha.

*
optum herkesiii. cok cok.
om shanti shanti shanti

6 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

iremcim bu yorumu ne zaman okursun bilmiyorum ama...senin icin harika deneyim oldugunu daha 1 hafta gecmisken bile anlamak zor degil..
geldiginde bol bol anlatirsin...

opuyorum

berrin dedi ki...

108 kez güneşe selam...çok ciddi bir rakam...acaba kaç saatte yapılır...allah kolaylık versin irem:))
çok sevgiler

Hariom Yoga Merkezi dedi ki...

irem deneyimlerin benim için tabii ki bir şey ifade ediyor. İki sorum var. Orada başka bir Türkiyeli arkadaşımız daha var. Gülcan'la tanışmadın mı?
Bir de samimiyetle Gandhar'ın ya da diğer arkadaşların benim hakkındaki yorumlarını merak ediyorum, mutlaka konuşulmuştur.

Subhankari dedi ki...

Yaşasın... İşte "İroş Hindistan'dan bildiriyor" bölümü başladı tofunun... Ama dil çıkartmamamlısın, çok ayıp... cık cık... :)

indrani dedi ki...

www.bombast.org/omshantih

gulcan cok iyi. cok sevdim kendisini, bol bol yuruyus yaoiyor keyifi yerinde. gandhari acayip sevdim. gulcan sizden bahsetmis olabilir ama gandharla bisi konusmadim. hintce pratik yapmakla mesgulum. hehe baya iyi geldi

indrani dedi ki...

oo soylemeye unuttum bora bey. kitabinizi hindistana giderken ucakta okudum ve bitirdim. cok merci, faydasini da gordum. cok guzel yazmissiniz.