6 Şubat 2007 Salı

BUGÜN HALKA KARIŞTIM....


çankaya mahallesi muhtarından
esaslı bir fırça yedikten sonra
nüfus cüzdamı yenilemenin şart olduğuna karar verdim

eski nüfus cüzdanımla işlem yapamayacağını söyledi...
ki haklı
neyse o gün bugün dedim
çankaya nüfus müdürlüğünün yolunu tuttum
içinizde son zamanlarda gideniniz oldu mu
yok böyle birşey arkadaşlar
numara aldım
284 kişi var önümde
valla şaka yapmıyorum
görevli bir bayana
bugün bana sıra gelir mi diye sordum
inşallah dedi
284 kişi dile kolay..

havada güzel
ben biraz dolaşayım diye düşünüp
bir saatten fazla çarşı gezip
adaçayı
yabanmersini
fesleğen
pul biber
saçım için toka
john mayer cd si
siyah hırka
gibi bir sürü gereksiz şey alıp
nüfus müdürlüğüne geri döndüm
hala sıranın bitmesine 146 kişi vardı
bu arada numara verilen alet kapatılmış
başınada bir bayan oturmuştu
içeri giren herkese
aynı şeyleri söylüyordu
bugün başka kimseyi almıyoruz
yarın sabah 8.30 gelin...
yapabileceğin birşey yok berrin
bari keyfini çıkar dedim kendi kendime
öyle de yaptım
etrafımı seyrettim...
bir tür farkındalık çalışmasıydı
üç saatten fazla bekledim
ama
yeni nüfus cüzdanımı aldım

hayır hayır
nedir bu - bizi avrupa birliğine almasınlar
bu millet adam olmaz
gibi şeyler yazmayı düşünmüyorum
ama etrafımı seyrederken gördüğüm
tipler hakkında ayrıca
yazmayı düşünüyorum - eğlenceliydi
bugün çankaya nüfus müdürlüğü
birleşmiş milletler gibiydi
her renk- her çeşit insan vardı

berrin

11 yorum:

indrani dedi ki...

o kadar tanıdık geldi kiiii. yani turkiyedeki en onemli deneyimlerimden biri devlet dairelerdeki bekleme sıraları ve sorunun cevabını alırsan kendini şanslı hissetmelisin duygusu, bak nasıl sabır öğreniyorsun irem demem kendime... ordaki herkes alkış. gelecek sefer ve ben bunu yaptım ve oldu, bunu yapmamnızı tavsiye ediyorum: evden çıkarken girişteki aynada bol bol gülme ve gülümseme egsersizleri yapmanız, sonra önüme yardımcı insan çağırıyorum, benim işim kolayca halledilsin demeniz şaşırtacak. veznedeki arkadasla gülümseyerek soru sorup (herhangi bir soru ama yüzünüzü hatırlaması icin bu) ve görünecek bi şekilde bekleyin. sizi çağıracak ya da yardım edecek.

Nilambara dedi ki...

Berrinciğim, yeni nüfus c.nın hayırlı olsun, geçmiş olsun, büyük bir zafer bu kazandığın :))
en büyük kabuslarımdan biri bürokratik işlem yaptırmak... Türktelekomda bir işim var, ilk girişimimde sırayı görünce pes edip kaçtım ve birdaha girişimde bulunmadım. Yarın İrem'in taktiğini deneyeceğim, eminim işe yarayacaktır.. ve ben de ertelemekten kurtulacağım.. :)
Buarada Betül gelmedi mi hala? Ne zaman buluşuyoruz?

Brajeshwari dedi ki...

aynı şeyleri bende soyadı değişikliğim yüzünden yaptım.. Sadece nufus kagidi degil.. ehliyet.. passaport için..Ama inanırmısınız o kadar sırayı beklemeyip, babasi emniyet polisi olan bir arkadaşımı aradım..işim bittiğinde sıra sadece 2 kişi ilerlemişti..Birilerinin hakkını yemiş olabilirim belki ama önümdeki 120 kişi vardı.Ve bekleme yerinde görünen sadece 10 kişi..

bu arada haftaya bir organizasyon yapalım diyoruz..?

berrin dedi ki...

irem taktiğin hoşuma gitti... deneyeceğim...
kar yolları kapadı betül gelmekten vazgeçti...tofugrup sizi bekliyorum...söz çok şey hazırlamam...

Nilambara dedi ki...

hepimiz birşey hazırlarsak tamam... yeni bir çikolatalı turta yaptım, seninkilerle yarışamaz gerçi ama fena olmadı... peki, sen ikişey hazırlarsın :)

Brajeshwari dedi ki...

bende birşey hazirlarim..
berrin çayi ve esas tatlıyı yapsa olmaz mi?..

elma yesekte olur ya..beraber olalım da..

yine zaten amaç sapti..yemekler sorunsalina girdik farkındaysak:) kim ne yapacak.yok onu ben yapayim:) ne komigiz..

berrin dedi ki...

canınızı sıkmayın hafif bişeyler günü kararlaştıralım :))

crispy dedi ki...

Ablacığım,seninki halka karışmak sayılmaz.Lütfen Ümraniye beldesinde bunu dene.

Brajeshwari dedi ki...

betül:)

Brajeshwari dedi ki...

bu arada commentlerde rekora koşuyoruz..10 comment oldu:)

Dengede Reiki dedi ki...

Sabrina hayranim, hayati cok guzel kabul ediyorsun ve gulumsemen hic eksilmiyor, senden cok sey ogreniyorum tesekkurler Berrincim.....