8 Ocak 2007 Pazartesi

Çikolatalı - Limonlu Kek



haftasonu kek pişirdim.....
benharper dinledim....
dostlarla sohbet ettim...
eymir de yürüdüm....
soğukta üşüdüm....
mutluydum.....


malzemeler

- 3 yumurta
- 500 ml süt
- 100 gr yumuşatılmış tereyağ
- 1 su bardağı toz şeker
- 2 su bardağı un ( 1 su bardağını soya unu koydum)
- 1/2 su bardağı buğday nişastası
- 1 paket vanilya
- 1 paket baking powder
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 fiske tuz
- 3 yemek kaşığı kakao
- 1 limon kabuğu rendesi
- pudra şekeri

yapılışı

. yumurta - tereyeğ - toz şeker - sütü miksede karıştırın
. başka bir kapta un - nişasta - kabartma tozu - karbonat - vanilya - tuzu karıştırın
. kuru karışımı mikserdeki malzemeye ilave edin
. limon kabuğu rendesini ilave et
. hamuru ikiye ayırın
. mikserde kalan hamura 3 kaşık kakao ilave et
. kek kalıbını yağlayıp unlayın
. önce limonlu malzemeyi
. daha sonra şekil vererek kakaolu malzemeyi kek kalıbına dökün
. bir kürdan yardımıyla hamurun üzerinde bir kaç çizgi çizin
. 175 derece ısıtılmış fırında 1 saat pişirin
. soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serpin

afiyet olsun

ben yuvarlak kek kalıbında pişirdim


Fotograf: Cüneyt Yeşilkaya





2 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

berrin
kendi yemek bloğuna doğru hızla koşuyor.Yaptığı yemekleri bir de fotoğraflamaya başladıysa, tutmayın berrin'i...Bu harika bir konsept..limon ve çikolata...

yapacağım...
ellerine sağlık..

Nilambara dedi ki...

Berrin'ciğim tehlike çanlarını duyuyorum... aldıklarımı veremeden yeni kilolar ilave olmaz umarım :) tariflerin öyle cezbedici ki...