9 Ocak 2007 Salı

alice harikalar diyarında - 1 -



*

ben ilahi komedya okumaya devam ediyorum....
hatta yazmaya da başladım ki
bu sizin açınızdan hiç iyi olmayacak...
sıkıldığınız yerde uyarın arkadaşlar


ne zaman ki
şiir kelimesini görüp - duyuyorsun
sen ölü insan takliti yapmaya başlıyorsun
sanki
nefes almıyorsun
öylece kalakalıyorsun
bak
dante ye
komşu kızı beatrice yi
beyazlar içinde görüp sokakta
sever
hem de platonik
kimsenin kimse için söylemediği şeyler söyleyip
ilahi komedya yı yazar
1300 lü yılların başlarında...
kaç sayfa biliyormusun
üstelik beatrice
yemekte pişiremiyormuş
matematik bilmem
kaç asır geçmiş hesapta edemem
ama biliyorum ki
kız şiir istiyor
kız mutlu olamıyor
çünki şiir yok
insanları mutlu etmek lazım
yüzünü güldürmek lazım
ki
sende mutlu olabilesin
yüzün gülebilsin
sonra
sirius un güzellikleri yağsın üstüne



berrin


3 yorum:

Dengede Reiki dedi ki...

Sevgili Berrincik,
o siir olmadigi icin mutlu olamayan kiza de ki siir beklemesin bekledigi zaman : "mucizeleri yasayamayacagini animsat ona". An da kalsin ve beklemedigi bir anda onunde arkasinda yaninda etrafinda hep siirlerle dolu oldugunu gorebileceginden eminim Seni seviyorum:))

Nilambara dedi ki...

Berrinciğim, lütfen devam et, kendi adıma hiç sıkılmayacağıma ve Alice Harikalar Diyarında 2 yi 3ü ve umarim 10lu haneleri keyifle bekleyeceğime eminim. Ayrıca, "üstelik Betarice yemek te pişiremiyormuş" çok hoşuma gitti :))

Brajeshwari dedi ki...

Berrincim
ilahi komedya'dan sonra amin maalouf'un "beatrice'ten sonra birinci yüzyıl" adli kitabini okumanı tavsiye ederim.Maalouf Dante'nin ilahi komedyasından etkilenmiş...Birinci yuzyilda mahşer görüntüsü veren dünyada, herkes bir yandan erkek çocuk isterken, bir yandan da yuzyil içinde yaşanan olayları anlatıyor.Beatrice'n babasiyla olan dialogları ve tarifsiz baba sevgisini de konunun içine giriyor..kadın dünyasını ve erkekler dünyasında varoluşlarını çok güzel ele almış..İlginç bir kitap, hazir yeni yil dileklerinde yeni kitaplar okumak istiyorum dedigin için önermek istedim..