31 Aralık 2006 Pazar

BİR YILIN DAHA SON GÜNLERİ...

*


Hani ne olursa olsun bir tür sorgulama zamanı yaşatır ya insana bir yılın son günleri... İşte öyle... Size Murathan Mungan'dan bir yılın son günleri şiiri... Hüzünlü biraz elbette... Zaten "hüzün yakışır bana", di mi Burcu? :)


"BİR YILIN SON GÜNLERİ

...


kırdım mı, incittim mi birilerini
kimleri kazandım, yititrdiklerim kimler?
kendimi yineledim mi yazdıklarımda?
yeniden düşünmeliyim
dostluklarımı, ilişkilerimi
dağınık yatağım, mutsuz yatağım
çoğalttın mı eksiklerimi?
gözlerim çocukluk fotoğraflarında mı kaldı?
yitirdim mi yoksa masumiyetimi?
borçlarımı ödedeim mi?
doğru seçtim mi soruların fiillerini?
tırnaklarım kesilmiş, dişlerim fırçalanmış, saçlarım taranmış,
giysilerim ütülü, odam düzenli mi?
ödünç aldığım kitapları geri verdim mi?
geri verdim mi aldıklarımı:
aşkları, dostlukları, sevgileri, güvenleri, bağları
kitaplara, sayfalara, satırlara borcumu ödedim mi?
yokladım mı duygularımı
hala sevebiliyor muyum insanları?
ovmalı gümüşlerimi, bakırlarımı; cila geçmeli ahşaplarıma
ovmalı umutları
saklı tutmalı gelecek inancını, yarınları
eksik etmemeli ağzımızdan o karamizah tadını
şimdi oturup uzun bir hasretlik mektubu yazmalıyım Yavuz'a
sonra köşebaşından bir demet çiçek alıp öyle başlamalıyım akşama,
yeni bir yıla
ama nedense herşeyin tadı dağılıyor ağzımda
bir sap çiçek mi taşısam yoksa ağzımın kıyısında
aydınlık rengi vursun diye gözlerimdeki buluta"




İşte ben de zamanın ve mekanın "şu an" denen noktasından bakıyor ve diyorum ki 2007 hepinize aydınlık, keyifli ve mutlu günler getirsin... Sürprizler, mucizeler olsun hayatınızda... Tadına doyamayacağınız anlar... Varlıklarıyla yaşamınıza keyif katacak insanlar... Sevgilerimle...

Hiç yorum yok: